Onko viikonloppu enää viikonloppu, kun ei enää ole töissä? Jos ei, niin tämä on nyt sitten minun viimeinen viikonloppuni. Jos on, niin tämä on viimeinen töistä vapaa viikonloppuni.

Miten sitten olen viettänyt viimeisen viikonloppuni? Olen koittanut siirtää talteen työPC:ltä henkilökohtaista tietoa. Ette usko mikä määrä henkilökohtaisia sähköposteja koneen uumenissa on. Vanhimmat viestit vuodelta 1997! Ei silloin ollut tapana hankkia ilmaisia sähköpostitunnuksia omia viestejä varten. Työkavereilta olen saanut paljon 'konttorihuumoria'. Minkähän takia kaikki nekin on pitänyt säilyttää? Viime aikoina olen tosin malttanut lukemisen jälkeen poistaa useimmat. Mulla on aina ollut paha tapa pitää kiinni muistoista, kirjeistä, joulukorteista yms. Kieltämättä näitä vanhoja sähköposteja lukiessa monta jo unohtunutta asiaa palautuu mieleen.

Ensimmäiset haikeat jäähyväisetkin koin jo viime viikolla. Hyvästelin pari ulkomaista konsulttia, joita en enää tapaa. Olin itsekin yllättänyt, miten haikealta se tuntui, vaikka en heitä kovin hyvin edes tunne, ja toistakin olen tavannut vain muutaman kerran vuodessa. Mutta on hyvin epätodennäköistä, että enää häntä tapaan.

Mutta nyt jatkan vanhojen sähköpostien kahlaamista.