Ostimme viime jouluna joululahjaksi meidän kahden lähes viiskymppisen perheeseen Nintendo Wiin. Kyse on siis TV:hen liitettävä pelikonsolista. Ostimme siihen myös tasapainolaudan. Laudan mukana tuli erilaisia kuntoiluohjelmia ja pelejä. Kun otimme laudan käyttöön, teimme kuntotestin. Wii antoi minun kuntoiäksi 63! Yli 10 vuotta lisää ikää minulle, joka olen koko ikänä harrastanut liikuntaa ja muutenkin mielestäni olen ihan kunnossa. (Osui pilkka omaan nilkkaan. Nauroin, kun työkaverini kertoi hänen miehensä, joka harrastaa golfia ja keilailua saaneen tulokseksi 63 ja sitten itse sain saman tuloksen.) Olen usein perjantaisin uusinut testin. Tänä aamuna kuntoikäni olikin 28! Ilmeisesti aamujoogastani on hyötyä.

Tosin olen tällä viikolla harrastanut liikuntaa muutenkin. Sunnuntaina tein puolen tunnin kävelylenkin, kun kävin hakemassa auton keskustasta. Se jäi sinne lauantaina, kun meillä oli näytelmän ensi-illan jälkeen totutusti bileet ja tarjottu booli oli hyvää.

Maanantaina alkoi suunnistuskausi. Rastit olivat Urheilupuistossa ja sen välittömässä läheisyydessä. Maasto on minulle sen verran tuttua, että kompassia en tarvinnut ollenkaan. Luulin, että reitti olisi helppo, mutta tuli muutama moka. Löysin viitosrastin helposti Urheilukentän aidan vierestä, mutta olin itse väärällä puolella aitaa. Lähin portti oli kiinni ja lyhimmällä reitillä seuraavalle portille oli lunta reiteen asti. 7. rasti oli joen rannassa ja sen löytäessäni joki oli minun ja rastin välissä. Ylpeä olen kyllä parista hyvästä rastiväliajasta, varsinkin kun en ole mikään innokas juoksija, 6. nopein ensimmäiselle rastille tullessa ja 9. nopein pisimmälla rastivälillä. Mutta kyllä reidet oli pari päivää kipeät lumessa rämpimisestä. Vai liekö maanantai-illan lentopallo ollut liikaa, kun meidän puolella oli vain 3 pelaajaa.

Keskiviikkona tein kävelylenkin ja eilen olimme keilaamassa, joten tänään voi hyvällä omalla tunnolla ottaa löysemmin. Aamulla joogasin ja hieman tuli hyötyliikuntaa, kun leikkasimme omanapuun ja sitten vielä tallasin lumia vähän matalammaksi puun ympäriltä.