Ihan niin kuin elämä olisi useinkin juhlaa, kun tällä samalla otsikolla olen kirjoittanut aikaisemminkin…

Mutta kuitenkin tuli sellainen paluu arkeen olo, kun synttäreiden ja joulupyhien jälkeen kansalaisopiston keramiikkaryhmä taas jatkui joulutauon jälkeen maanantaina. Suorastaan hämmästyin, kun tajusin, että kalenterissani ei tosin juuri muita merkintöjä olekaan maanantai-illan lentopallon lisäksi. Mutta ei mennyt kauaakaan, kun tilanne muuttui. Näyttämön puheenjohtaja soitti ja kysyi, tulenko mukaan seuraavaan näytelmään. Harjoitukset alkavat tällä viikolla ja maaliskuussa olisi tarkoitus aloittaa esitykset. Lisäksi kävimme vanhan puheenjohtajan kanssa läpi joitakin asioita, jotka nykyisin kuuluvat minun vastuualueeseen. Nuokin hommat tulevat viemään jonkin verran aikaa varsinkin näin alussa, kun vasta opettelen. Joten pitääkö taas sitä suunniteltua suursiivousta siirtää? Tiedänhän minä, sitä voisi tehdä aina pikkaisen kerrallaan, mutta jotenkin vaan ne päivän tunnit hupenevat. On niin kiva juoda rauhassa aamukahvia ja ratkoa sudokuja tai katsella telkkaria. Sitten onkin lounasaika ja eihän sitä täydellä vatsalla voi siivota. Sitten alkaakin jo hämärtää ja kuka sitä nyt iltapimeällä enää viitsii siivota?

Olen minä vähän katseskellut avoimia työpaikkojakin Työ- ja elinkeinotoimiston sivuilta. Lähinnä olen katsellut lyhytaikaisia tai osa-aikaisia hommia. Pitäisköhän sitä ilmoittautua jonkin vuokrafirman listoille?